Wednesday 8 June 2011

Skuad Olimpik Harimau Malaya "TUMBANG"


Skuad Olimpik Malaysia tumbang 1-0 kepada skuad kebangsaan Kemboja dalam aksi perlawanan persahabatan di Stadium Nasional Phnom Penh. Turun dengan harapan besar mampu menjinakkan tuan rumah dengan mudah, sebaliknya pasukan bimbingan Ong Kim Swee itu tewas.


Asakan skuad Olimpik yang dalam rangka persiapan bertemu Lubnan bagi pusingan kedua Kelayakan Sukan Olimpik 2012 hampa sekalipun memperolehi lebih 10 penjuru dan sepakan percuma dari jarak lingkungan 25 meter. Igauan ngeri buat Harimau Malaya terpapar apabila tersentak dengan dibolosi pada minit ke-10 akibat kesilapan pemain negara.


Penyerang lawan, Kouch Sokumpheak yang memperdayakan dua pertahanan negara dalam kotak penalti sebelum merembat rendah melepasi bawah badan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat. Peluang dicipta Malaysia untuk menyamakan kedudukan namun penyudahan yang tumpul.


 Fandi Othman turut melepaskan beberapa peluang dengan menyepak tinggi bola di depan gol. Malaysia mengakhiri separuh masa pertama dengan cubaan Fadhli Shas tepat kearah penjaga gol. Tidak banyak perubahan dalam corak permainan Malaysia meskipun membuat romabakan pemain di bahagian hadapan.


 Keadaan bertambah buruk apabila hujan lebat turun sejak 20 minit terakhir. Situasi ini menyukarkan pasukan yang diperkuatkan dengan sebahagian besar pasukan Harimau Muda A itu di atas padang becak. Sebaliknya, Kemboja pula mampu memberi tekanan kepada pertahanan negara.

2 comments:

  1. bukan skuad olimpik kemboja la bro...tu skuad senior kemboja...

    ReplyDelete
  2. sory bro trsalah taip thnks for comments

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...