Monday 6 June 2011

Datuk K Rajagobal Tidak Kisah



JURULATIH skuad bola sepak kebangsaan, Datuk K Rajagobal tidak kisah jika ada pihak menganggap prestasi pemainnya merosot berdasarkan keputusan seri 1-1 menentang Hong Kong dalam aksi perlawanan persahabatan Jumaat lalu.

Ini kerana beliau berpendapat, keputusan yang dicapai dalam tempoh persiapan skuad negara ketika ini tidak memberi sebarang makna sebaliknya yang penting adalah pertemuan dengan Taiwan pada pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 29 Jun depan.

Bagaimanapun, Rajagobal tidak dapat bersama skuad ke Hong Kong kali ini kerana menerima penganugerahan pingat Panglima Jasa Negara (PJN) yang membawa gelaran ‘Datuk’ sempena Hari Keputeraan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin kelmarin.

“Saya berpuas hati dengan persembahan pemain, mereka bermain bersungguh-sungguh. Saya tidak boleh membuat penilaian ke atas pemain baru berdasarkan satu perlawanan ini saja. Mereka kena beraksi konsisten sekurang-kurangnya lebih 10 perlawanan, baru saya boleh tahu sama ada pemain ini boleh bermain di peringkat antarabangsa,” kata Rajagobal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...