Sunday 26 June 2011

"Dua Nama Satu Tujuan"


Datuk K.Rajagobal dan Ong Kim Swee, dua nama yang mempunyai misi masing-masing dengan satu tujuan mengembalikan kegemilangan bola sepak Malaysia dipentas antrabangsa. Anak jati tempatan yang bertangunjawab merealisasikan transfomasi terhadap kejayaan bola sepak Malaysia.

Bermula dengan Datuk K.Rajagobal membawa pasukan kebangsaan Malaysia atau dikenali Harimau Malaya memenangi pingat emas dalam acara bola sepak sukan sea 2009 Laos, Vietnam setelah 20 tahun tidak memenangi dalam acara itu. Beliau juga melakukan satu lagi kejutan apabila membawa pasukan Harimau Malaya menjuarai Piala AFF Suzuki 2010, buat pertama kali sejak diperkenalkan pada tahun 1996. dan kini beliau memikul tangunjawab membawa pasukan kebangsaan pada kelakyakan pra Piala Dunia 2014.

Ong Kim Swee, satu lagi nama yang diberi tangunjawab oleh FAM memikul tugas sebagai jurulatih pasukan muda kebangsaan U23 untuk menghadapi kelayakan sukan Olimpik 2012 London, England, serta sukan sea 2011 Palembang, Indonesia. Pada kelayakan sukan Olimpik 2012 beliau telah berjaya membawa pasukan Olimpik Malaysia ataupun Harimau Muda Malaya melepasi ke pusingan ketiga yang dimana akan dijalankan secara berkumpulan bersama gergasi Asia pada bulan september ini. Beliau juga akan membawa cabaran untuk mempertahankan pingat emas disukan sea 2011 Palembang, Indonesia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...