Monday 27 June 2011

"Wan Kuzain Bintang Muda"


Wan Kuzain, bintang muda yang mempunyai bakat semulajadi ditambah dengan komitemen berterusan, mungkin juga corak latihan dan pengurusan yang betul dalam pembangunan bola sepak di peringkat bawahan di US sana, apa yang boleh dikatakan permainan Wak Kuzain Wan Kamal agak menakjubkan jika diukur usia mudanya ketika ini,


Persoalannya, adakah Wan Kuzain akan balik ke Malaysia suatu hari nanti? Kalau ikut peraturan FIFA memang ada kebenaran bagi Wan Kuzain bermain untuk pasukan Malaysia suatu hari nanti sebab keluarganya adalah warganegara Malaysia. Sama juga situasi yang dialami Syed Adney yang dilahirkan di Liverpool tetapi masih tetap mewakili pasukan Malaysia.


Bapanya sendiri bukannya orang lain dalam dunia bola sepak. Wan Kuzain adalah anak kepada ,Wan Kamal Wan Napi bekas pemain pasukan Harimau Malaysia di era tahun 80 an. Sekarang ini mereka berada di Carbondale, Illinois, USA.


Sekiranya bakat semula jadi yang ada pada bintang muda ini tidak di titik berat oleh pihak FAM, kemungkinan besar kita akan kehilangan seorang bintang berbakat serta kita akan melihat beliau akan beraksi bersama pasukan Amerika Syarikat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...