Monday 13 June 2011

Safee Sali "Penyelamat Pelita Jaya"


Ketinggalan 0-1 diseparuh masa pertama, Pelita Jaya bangkit menyamakan kedudukan pertemuan menentang Persiba Balikpapan dalam Indonesia Super League di Stadium Singaperbangsa Kerawang Pelita Jaya, Safee Sali muncul sebagai penyelamat apabila beliau menjaringkan gol pada minit 46'.

Permainan pantas yang ditunjukan Pelita Jaya pada minit awal permainan berpeluang menghasilkan gol tetapi malangnya hantaran Safee Sali di sia-siakan oleh Feriansyah Mas'ud, minit ke 30' sekali lagi Pelita Jaya hampir menjaringkan hasil  umpanan 1-2 Feriansyah, Safee Sali telah melepaskan tendangan kencang dapat di patah Wirawan penjaga gol Persiba.

Minit 32' Persiba telah mengegarkan pintu gol Pelita Jaya hasil jaringan pemain import Persiba, Aldo Baretto sehinggalah tamat separuh masa pertama.

Stadium Singaperbangsa gemuruh minit 46' apabila pintu gol Persiba di gegar oleh penyerang berbisa Pelita Jaya Safee Sali menerima umpanan Edi, Safee dengan skill luar biasa mengelecek pemain lawan dan melepaskan tendangan kencang yang gagal di selamat penjaga gol Persiba. Pelita Jaya mengatur serangan bertubi-tubi ke arah pintu gol lawan malangnya gagal di sempurnakan sehinggalah tamat separuh masa kedua. Hasil pada perlawanan ini Pelita Jaya mengutip satu mata, kedudukan tangga ke 13, sementara itu penyerang berbisa Safee Sali gol ke 7 beliau didalam Indonesia Super League.

2 comments:

  1. wira malaysia....tahniah...kebangaan anak jati selangor

    ReplyDelete
  2. mesin pencetak gol...safee sali

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...