Tuesday 5 July 2011

"Bakal Menentang Harimau Malaya"

Barisan "SERBA BARU" Singapura: Lionel Lewis, Juma'at Jantan, Shi Jia Yi, Qiu Li, Hassan Sunny Shahdan Sulaiman, Shaiful Esah, Fazrul Nawaz, Ismail Yunos, Hariss Harun, Khairul Amri, Shahril Ishak, Mustafic Fahrudin, Daniel Bennett, Aleksandar Duric, Isa Halim, Delwinder Singh, Hamqaamal Shah, Ruzaini Zainal, Sufian Anwar, Andrew Tan, Afiq Yunos, Shukor Zailan, Raihan Rahman, Safuwan Baharudin, Fazli Ayob.

Singapura pasukan yang "SERBA  BARU" bakal menentang Harimau Malaya pada pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 zon Asia.

Pada Januari 2011, pasukan bola sepak Singapura memutuskan untuk membubarkan dan merombak pasukan kebangsaan itu. Raddy Avramovic dilantik sebagai jurulatih Singapura untuk mengendalikan pasukan ini, untuk persediaan kelayakan Piala Dunia 2014. Pada bulan Mei beliau telah mengumumkan 33 senarai nama pemain untuk dibuat secara pemilihan di mana beliau telah membuat persahabatan menentang Maldives pada 7 Jun 2011, dimana pasukan Singapura telah menundukan Maldives 4-0.


 Wira baru Singapura Aleksandar Duric dan Qiu Li adalah pemain bakal menjadi tumpuan kerana kedua-duanya selaku penjaring dalam perlawanan menentang Maldives. Sebelum itu pasukan Singapura juga telah mengadakan persahabatan tertutup menentang kelab Liga S iaitu Etoile Fc dimana mereka telah menewaskan kelab tersebut 2-1. Kini mereka menanti perlawanan sebenar kelayakan Piala Dunia 2014 zon Asia, Pasukan Singapura akan menentang Harimau Malaya pada 23 July 2011 di gelangang sendiri Stadium Jalan Besar manakala pada 28 July 2011 mereka akan bertandang di Bukit Jalil sebagai perlawanan timbal balik.   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...